REKLAMNI natpisi sa izloga mame kupce, NEKADA je to bilo UMERENIJE
ŠOKANTNO NISKE CENE! Stoji natpis preko celog izloga jedne radnje u centru grada (zato su verovatno cene zaista nisko postavljene, na samom podu izloga, da bi valjda bili bliže zemlji kada doživimo šok). Skoro da se niko od prolaznika nije okrenuo na to očito dobro smišljeno obaveštenje. Danas se stručnjaci iz oblasti reklamiranja druže sa psiholozima, neurolozima , sociolozima i mnogim drugim -olozima da bi nam lakše doprlo do mozga da baš TO nešto treba da kupimo jer tako štedimo…
Kažu još da CENE PADAJU kao da nam nije dovoljno padova u životu i državi pa nam još to kažu za Novu godinu ili Božić. Znaju cene nekada da budu PRAVA SITNICA pa ih i ispisuju tako sitno da morate kroz lupu da ih vidite. Tu su još razne akcije (kojih je više nego u filmovima), pa rasprodaje, dodatni popusti, hit ponude, dok traju zalihe, ograničene količine. Nije tako samo na ulicama već i u štampi, na televiziji, radiju, velikim reklamama pored puta, u poštanskom sandučetu, čak se najave pa dođu i kući da vam lično kažu da će sa tom njihovom ponudom uštedeti i dobiti više! Živimo u potrošačkom društvu pa je po onoj staroj – s kim si takav si. Ne možeš se nigde sakriti.
I dok nam je ceo grad, a i zemlja, sve više na rasprodaji po TRAJNO NISKIM CENAMA (uz to i sve ostale vrednosti) sve manje ljudi reaguje na to. Većina njih sa žaljenjem progovori o nekim prošlim, lepšim vremenima… Sada je na stručnjacima novi zadatak – kako zainteresovati nezainteresovane građane? Možda je rešenje upravo u vraćanju u prošla vremena! Verujem da bi, kao što je i mene, mnoge privuklo obaveštenje slično ovom iz lista „ZLATIBOR“ od 26. septembra 1891. godine. Možda je rešenje u umerenosti… jer umerenost može biti svačija bez obzira na dubinu džepa.
Preuzeto sa portala za kulturu i umetnost http://pasaz.rs/pogled-iz-pasaza/
Piše: S. Jovičić