Snežana i patuljci u vrtlogu medijske manipulacije
POZORIŠNA KRITIKA
O predstavi „Snežana i sedam patuljaka“ u izvođenju Glumačke radionice Doma kulture Čačak, po tekstu Aleksandra Popovića u režiji Vladimira Jocovića.
Piše: Dušan Darijević
Nakon šest meseci pauze, čast da otvori novu pozorišnu sezonu imala je Glumačka radionica Doma kulture u petak 04. septembra. Premijera „Snežane i sedam patuljaka“ je prva predstava u Čačku odigrana u skladu sa Kovid merama i pred znatno manjim brojem gledalaca u sali čiji je kapacitet 683 mesta.
Čudesni Aleksandar Popović je svojevremeno, sluteći ovo naše vreme i društvo ogrezlo u medijskim i drugim manipulacijama u kom su dobro i zlo, lepota i ružnoća zamenili mesta uz pomoć medijskih mogula i magova, koji svojim lažima, spinovima, mogućim čine ono, što je suprotno od iskonskih tradicionalnih vrednosti i predstava o dobru, zlu, ljubavi, životnom uspehu. Zarad kratkoročnog cilja, uspeha, makar i na lažiranom izboru za lepoticu godine, slave koja traje jednu noć, sve je dozvoljeno i moguće uz pomoć rođačkih, finansijskih, političkih klanova, potkupljenog žirija. Mediji, sponzori u svemu vide i svoju računicu, površnost, pohlepa, gramzivost, sujeta zasenjuju i izvrgavaju ruglu iskrenost, dobrotu, prirodnost, lepotu. To je naše vreme, to je naša stvarnost.
Vladimir Jocović, profesionalni glumac i mentor polaznika Glumačke radionice je pažljivo odabranim režijskim rešenjima uz korišćenje i video materijala kao integralnog dela predstsve Popovićev genijalni tekst inspirisan čuvenom bajkom učinio sasvim aktuelnim i prijemčivim događajem mladim naraštajima, koji od malena žive u atmosferi medijskog, ali i društvenog rijaliti šoua i prepoznatljive medijske kreacije jednog sveta laži i izveštačenosti u kom vlada prostota, pakost, a dobro i lepota su primorani da se povlače, stide pred naletom i agresijom beskrupoloznosti jednog sveta bez srama i odgovornosti.
Reditelj Jocović je uz pomoć odličnog tima stalnih saradnika, kreativaca za svaku pohvalu, stvorio univerzalni rijaliti u kom se bore dobro i zlo, lepota i ružnoća. Svi važni elementi jedne uspešne pozorišne igre su tu, ostvareni na pravi način, scenografija i dizajn svetla – Vojkan Petrović, odlični songovi i dobar izbor muzike – Svetlana Vukomanović i Željko Pantelić, za dobru koreografiju bila je zadužena Jelena Milovanović, a za kostim Marina Kaplarević. Da se sve dobro čuje bili su odgovorni znalci svog posla, ton majstori, Nedeljko Vučićević i Zoran Petrović. Majstor svetla bio je je Miloš Krdžić, a snimatelj dobrih video priloga Slobodan Vukajlović – Bus plus produkcija.
DA LI SE ZLO ISPLATI?
Na ovo pitanje i nema pravog odgovora, mi smo manipulacijama i lošim namerama onih koji kreiraju društveni ambijent svakodnevno izloženi teroru neukusa i instant „vrednosti“. Deca i mladi i koji i sami žive u virtuelnom svetu, koji kreiraju, tabloidi, televizija i internet, ovom predstavom primili su i poruku da i dobro i zlo u životu imaju svoju cenu, da se za ljubav, prijateljstvo treba iskreno i dosledno boriti, da se u životu ne treba plašiti onih koji iz svoje, pohlepe i koristi žele da nas učine manje vrednim i beskorisnim i da im se treba odlučno suprostaviti, iskrenošću, prirodnošću. Ne treba nikad i nigde zatupati laž i zlo. U svemu treba biti prirodan i odmeren. Za dobar i zdrav život, važni su životna radost i uživanje u igri, prijateljstvu, ljubavi i malim stvarima koje život čine lepšim i uzbudljivim. Lepi smo onoliko kolilo smo voljeni i koliko volimo druge i koliko brinemo o zdravlju tela, ali i duha. Jedini uspeh je dobar i zdrav život, okružen ljubavlju, dobrotom i prijateljstvom. Ako toga nema, tu ne pomažu ni svi kozmetički preparati za ulepšavanje, ni lekovi farmaceutske industrije, reklame i ostale medijske nameštaljke.
GLUMAČKI BISER
Predstava je dobro pripremljena i dobro vođena. Brojni ansambl je spremno odgovorio na postavljene zadatke, posebnu pohvalu zaslužuju najmlađi u ulozi sedam patuljaka, za iskrenu dečju radost igre i posvećenost glumačkim zadacima. Svoje mlađe kolege predvodile su Minja Đelkapić u ulozi Snežane i Anja Kuzmanović kao njena zla maćeha.
Minja Đelkapić je prosto plenila svojom poletnošću na sceni, istinskim glumačkim rafinmanom, raspoloženošću za igru, dobrom dikcijom i pravilnim scenskim govorom.
Snežanina suparnica, zla maćeha u interpretaciji Anje Kuzmanović je opajdara vaspitana na rijaliti programima i koja ne preza ni od čega i spremna je na sve u nameri da ostvari svoje banalne snove, produkt iskompleksiranosti i životne neostvsrenosti. Reditelj je vešto uspeo uz pomoć pažljivo odabranih glumica da kreira dva lika, nosioca predstave i simbole, sa jedne strane dobrote, iskrenosti i lepote, a sa druge, lik žene isfrustrirane, zavidne u zloj nameri da gazi do svog cilja i preko leševa ako treba.
Opredeljenje Doma kulture da ulaže u snove i mladost, još jednom se potvrdila kao prava investicija za budućnost, a to je samo potvrdila Glumačka radionica predstavom „Snežana i sedam patuljaka“.
PressLider