„Srpski kavijar“ apsolutni šampion

Osmi festival zimnice je u Koceljevi okupio više od 190 izlagača iz svih krajeva Srbije, a već u prvim satima manifestacije je bilo izvesno da će biti oboren rekord od lane, kada je kroz ovu posavotamnavsku varošicu prošlo i ponešto pazarilo oko 10.000 ljudi, pišu Novosti.

Foto: Novosti
Foto: Novosti

Iako nema pouzdanih podataka o tome koliko ovdašnje domaćice godišnje pripreme tegli slatkih i slanih đakonija, izvesno je da se zimnica pravi od proleća – kada stigne prvo voće – pa sve do kasne jeseni koju kruniše ajvar.

– Zajednički smo spremile čak 1.500 tegli ajvara i većinu prodali stalnim mušterijama još pre Festivala – kažu uglas Milica Tanasić i Dana Nedeljković. – Veliki posao započinjemo slatkim od jagoda, pa trešanja i višnja… kako šta stiže od voća, a završavamo paprikama.

Svetlana Mijatović iz Koceljeve je ove godine sama pripremila gotovo 700 tegli slatke i slane zimnice, kaže da je ajvar apsolutni šampion što se tiče potražnje, pa nikome nije bilo skupo da za teglu „srpskog kavijara“ izdvoji 500 dinara.

– Gledajući cenu sirovine, ajvar nije skup, ali su meni potrebna tri dana da ga napravim. Prvog pečem papriku, drugog je čistim i ostavljam da se preko noći ocedi, a tek trećeg na red dolaze prženje, pakovanje u tegle i pasterizovanje. U jednom takvom ciklusu mogu da proizvedem 20 tegli, a onda sve iznova… – objašnjava Svetlana.

Inače, na šarenim tezgama u Koceljevi je bilo ne samo krastavčića, cvekle, pečenih paprika, raznih kiselih salata, te slatka od smokava, dunja, višanja, lubenica, uz sokove od zove i sirupe od kupine, već i suvomesnatih proizvoda poput kobasica, slanine, čvaraka…

KVALITET I TRADICIJA

Kvalitet zimnice je jedino objašnjenje za to što je ovaj Festival iz godine u godinu sve veći – kaže predsednik opštine Koceljeva Dušan Ilinčić. – Ovde je nekada postojala fabrika voća, a kada je ona nestala ostali su ljudi koji su ono što im je tamo bio posao nastavili u domaćoj radinosti. A, tu im nema premca.

Ostavite odgovor

Komentari objavljeni na portalu PressLider nisu stav vlasnika, niti redakcije portala. Molimo Vas da prilikom komentarisanja tekstova ne koristite govor mržnje, pretnje, psovke, kao ni uvrede na verskoj, nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi. Zabranjeno je postavljanje reklamnih linkova, kao i pornografskog i politički ekstremnog sadržaja. Redakcija PressLider zadržava pravo da ne objavi komentare neprimerenog sadržaja, kao i one koji sadrže osvrt na nečiji privatan život i ličnost.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *