KOZJIM STAZAMA NA DVA TOČKA Na Tari se nadmetalo 180 motociklista iz deset država
Nepristupačnim predelima Tare, preko potoka, kanjona, kroz gustu šumu i blato do kolena, kozjim stazama, prašilo je više od 180 dvotočkaša.
Planina na zapadu Srbije bila je domaćin ekstremne „Xross Challenge“, najveće trke motociklističke discipline „Hard Enduro“ u Srbiji. Među 180 motociklista iz 10 evropskih država, prirodne zamke Tare najbrže je savladao Austrijanac Filip Bertl, koji je trijumfom u A klasi i odbranio tron apsolutnog pobednika osvojen prošle godine.
Vožene su tri trke u tri klase, „stazom“ dugom 200 kilometara, a mnogi vozači nisu ni stigli do cilja jer motori nisu izdržali pohod kroz divljinu.
Teren je bio toliko zahtevan da su otpadala sedišta, pucali lanci na motociklima, a preko strmih uspona kojima hode samo medvedi i divokoze vozači su morali da guraju mašine teške i do 100 kilograma, čak ih izvlačili jakim konopcima uz pomoć posmatrača ove atrakcije. Mnogi motociklisti nisu uspeli da ukrote nabujale potoke koji su ih sve sa motorima prevrtali u vodu i blato. Za više njih Tara je ostala nesavladiva, a mnogi će sa trke odneti „uspomene“ gustih šuma u koje su zalutali. Svi su bili jednoglasni: Tara je jedan od najzahtevnijih terena kojima su vozili.
– I ove godine jedan od najvećih izazova bila je čuvena “Mišolovka” – uzbrdica na kojoj motori vrlo lako završe iznad glava vozača i poklope ih poput mišolovke. Tu je bio još jedan pakleno težak uspon uz koji su morali da voze “cik-cak”, a neretko im je bila potrebna i pomoć publike kako bi stigli do vrha – kažu organizatori.
Poslednju etapu, dugu 55 kilometara, Filip Bertl je prevezao za tri sata, a koliko je brzo uspeo da savlada vrleti Tare govori „štoperica“ – poslednji motociklista koji je prošao kroz cilj zaostao je četiri sata iza pobednika.
– Najlepši delovi trke za mene su oni najteži, prošle godine to je bila nizbrdica, a ove godine smo išli uzbrdo uz nju. Delovalo je nemoguće, morali smo da vozimo cik-cak. Nije lako, ali onog momenta kad uhvatim zalet, samo se trudim da ne omašim stazu i koncentrišem se na vožnju. Ključ svega je balans, naročito kada imaš trku dan za danom i kada si po nekoliko sati na motoru, moraš da nađeš način da odmoriš telo u toku vožnje – kaže Bertl.
Pobednici
Pored Filipa Bertla, koji je bio prvi u A klasi, drugo mesto je zauzeo Hrvat Marija Zec, a treće Slovenac Miha Špendler. U klasi B na postolju su se našli Tomas Župan, Ivica Platužić i Andrej Crnković, dok su u klasi C trijumfovali Vanja Fabijančić, Niki Brec i Gregor Križman.
Blic / Vladimir Lojanica