Obnovljenom magistralom od Ovčar Banje do Zlatibora
Užice. – Lako i bezbedno sada se vozi magistralom između Čačka i Zlatibora, nema više zastoja, semafora za naizmenično propuštanje vozila, dugih čekanja. Završena je obnova 52 kilometra magistralnog puta između Ovčar Banje i Sušice podno Zlatibora, najveći putni poduhvat u ovoj deceniji u jugozapadnoj Srbiji.
Priveden je kraju taj višegodišnji državni posao, preko potreban ovom doskora dotrajalom drumu, glavnoj putnoj vezi sa Crnom Gorom i njenim primorjem. Obimnim radovima ta deonica magistrale potpuno je rekonstruisana i presvučena novim slojem asfalta, savremeno obeležena, zaštitna ograda postavljena je pored puta, uređene su kosine i useci, razvučene mreže da spreče odrone…
Moderno sada izgleda tunel kod Kratovske stene, obnovljena su i utegnuta oba mosta u Mačkatu kao i tuneli na “zlatiborskom putu“ nadomak Užica, kod kamenoloma u Surduku put je proširen, dok je u Sušici, na raskršću dva smera (ka Zlatiboru i ka Višegradu), napravljen potpuno novi nadvožnjak sa putnom petljom.
Saobraćaj je znatno olakšan, a ceo poduhvat posebno godi vozačima iz Užica i Požege, jer sada i prema Čačku i prema Zlatiboru voze savremenim drumom. Po izgledu nalik auto-putu, ali užem od njega, sa dve ili tri kolovozne trake. Uklapa se takav poduhvat u budući završetak gradnje deonice auto-puta od Preljine do Požege na Koridoru 11, jer će se po izlasku sa te moderne saobraćajnice voziti uređenom magistralom.
Poslednjih godina, dok su trajali radovi na deonici od Ovčar Banje do Sušice, nije bilo lako ni vozačima neretko nestrpljivim dok su čekali u dugim kolonama, ni putarima koji su obimne zahvate obavljali u uslovima odvijanja saobraćaja. Sada su čekanja prošlost, pa je vožnja ka planinskim centrima Zlatiboru, Tari, Zlataru na samom početku zimske sezone neuporedivo prijatnija i, što je najvažnije, znatno brže se prelazi kompletna deonica.
U Javnom preduzeću “Putevi Srbije“ ističu značaj obavljene rekonstrukcije ovog dela magistrale i velika sredstva uložena u ceo poduhvat.
– Od Ovčar Banje do Užica urađena je kompletna rekonstrukcija celog puta, ojačana je kolovozna konstrukcija. To znači da ovim putem mogu i teška vozila da prolaze u narednih 10 do15 godina. Ceo taj posao vredan je milijardu i 310 miliona dinara, a finansiran je iz kredita Svetske banke. U početku je bilo problema, jer je na tenderu posao dobio „Ratko Mitrović”, ali nije mogao da ga izvede, aktivirana je i naplaćena garancija, pa 2019. počinje da radi „Štrabag” koji je sve i završio. Radilo se „pod saobraćajem” što uvek komplikuje posao, s tim što je ipak svih 37 kilometara ove deonice uspešno završeno – kaže za „Politiku” Zoran Drobnjak, v.d. direktora JP „Putevi Srbije”, te dodaje:
– I deonica od Užica do Sušice ispod Zlatibora, duga 15 kilometara, sada je u potpunosti obnovljena. Sem rekonstrukcije kolovoza, na ovoj deonici je preduzeće „Putevi Užice” uradilo i sanaciju tunela, proširena su dva mosta, osigurani useci, odvedena voda,…Posao je bio vredan milijardu i 280 miliona dinara. Sve je malo duže trajalo, jer saobraćaj nije prekidan nego se radila prvo jedna pa druga strana puta i mostova.
(objavila “Politika“ autori G.Volf i B.Pejović)
Foto: S. Jovičić