Bez dogovora Užica i Čajetine oko puta
Užice. – Dok se ovih dana privodi kraju višegodišnja obnova magistrale između Užica i Zlatibora, kojom nastaje širok i uređen put za ponos ovom kraju, sasvim druga slika je na obližnjem seoskom mestu, nekoliko kilometara od sredokraće ovog državnog puta. Tu, u ataru sela Kačer glasovitom po domaćinima pršutarima, ima asfaltiranih seoskih puteva, ali i jedan odavno propao koji im ne služi na čast. I to u blizini železničke stanice Tripkova na barskoj pruzi. Pa se sa voza ka zaseoku Zarići, u pravcu Kačera i Mačkata, valja lomiti dotrajalim makadamom.
Upravo kod tog propalog seoskog puta graniče se dva sela i dve lokalne samouprave. S jedne strane Kačer koji pripada gradskom području Užica, s druge selo Tripkova, deo opštine Čajetina. Asfalt je stavljen u delu puta koji vodi kroz Kačer i Zariće, ali kad se iz Zarića skrene nizbrdo ka železničkoj stanici počinje kamenje makadama. Krivuda stotinama metara, sve do dela koji kod pruge zalazi u Tripkovu, odakle je dalje asfaltiran.
Prolaze godinama vozila ovom seoskom stazom, najbližom vezom Tripkove sa Mačkatom, ali pažljivo, sa oprezom vozača od rasutog kamenja. Doznali smo ovde da je ceo taj makadamski deo dug 640 metara, te da dužim delom (oko 600 metara) prolazi područjem koje pripada Užicu, a znatno kraći (40 metara) je na teritoriji Čajetine. Jake su to lokalne samouprave koje desetine kilometara asfalta postavljaju u svojim seoskim sredinama. Zašto ovaj put već nisu udruženo uradile, nikome nije jasno.
Da se oko tog puta ranije nešto preduzimalo, ali nedovoljno, ispričao je za naš list predsednik mesne zajednice Tripkova Dragoslav Janjić.
– Ovaj put od Tripkove do Mačkata preko Kačera je frekventan, s tim što je problem neasfaltirani deo od stanice do Zarića. Taj deo puta nasuo je grad Užice pre tri godine, ali je na nagibu, pa ga voda stalno nosi i potkopava. Pomenuti put direktna je veza MZ Kačer sa železničkom stanicom Tripkova, jezerom Vrutci i manastirom Rujno. Meštani Tripkove zaposleni u Mačkatu i Užicu svakodnevno njime prolaze – kaže Janjić i objašnjava:
– Veći deo tog puta pripada Užicu koje ima manji interes da ga uredi, a mali deo opštini Čajetina koja ima veći interes, ali ne može asfaltirati put na tuđoj teritoriji. A bila je spremna da, ako treba, učestvuje i s polovinom ukupnih troškova. Uz to, savet MZ Tripkova godinama je nastojao da se nađe rešenje i ovaj put zajednički asfaltira, ali bezuspešno. Dopisom o tome obratio sam se u leto 2019. rukovodstvu “Puteva Srbije“.
Pokazuje taj dopis Janjić, kao i odgovor koji mu je ubrzo stigao od JP “Putevi Srbije“. Iz Sektora za održavanje državnih puteva prvog i drugog reda pišu da “nisu nadležni za putni pravac iz dopisa“, preporučujući mu da se zahtevom obrati lokalnoj samoupravi. Kojoj od dve preko kojih put prolazi (i kako užičku zainteresovati za poduhvat), nije rečeno.
Kad smo jesenas prošli ovim nezgodnim makadamom, videli smo da je jedan njegov kratak deo (70 metara) uz železničku stanicu bio nasut i povaljan. A onda su ovih dana na toj kratkoj deonici i asfalt stavili. Rekoše nam u Tripkovi da su oni to uradili dok su uređivali druge svoje seoske puteve. Da ga makar na svom delu urede, jer ko zna kad će ceo biti asfaltiran.
(objavila “Politika“ autor Branko Pejović)