Parking mesto za svako 15. vozilo u Užicu
Užice. – Predstavnici gradske vlasti otvorili su ovih dana pitanje parkiranja u Užicu, odavno nerešeno, i tom prilikom se čulo da u ovom gradu, prema podacima MUP-a, sada ima oko 30.000 registrovanih vozila, a neuporedivo manje obeleženih parking mesta.
Kako je izjavio gradski većnik za saobraćaj Slobodan Šiljković, postoji nekoliko faktora koji utiču na nedostatak parkirališta. Ključni je što se ovde za nešto više od 10 godina broj automobila bitno uvećao, a ostale nepromenjene ulice kojima se odvija saobraćaj, uske i ranije.
– Najizraženiji problem parkiranja je u centralnom delu grada. Tu ima svega oko 1.100 obeleženih parking mesta na kojima parking servis vrši naplatu, uz dodatnih 200 u javnoj garaži, kao i izvestan broj parking mesta koja nisu u sistemu naplate – rekao je Šiljković, dodajući da na širem gradskom području ima prilično nezoniranog prostora za parkiranje koji se ne naplaćuje (Krčagovo, Turica, Carina), kao i pojedinih delova oko stambenih zgrada u centru.
Sve je ovo, ipak, nedovoljno, pa se u gradu sabijenom u kotlini uvek teško nalazi slobodno parking mesto. Šiljković ističe da je to problem svih gradova u Srbiji, i znatno prostranijih, te da je sadašnje rukovodstvo grada prepoznalo parkiranje kao jedan od glavnih problema, na čijem rešavanju će intenzivno raditi.
– Najvažnija mera koju grad sprovodi je postavljanje montažnih garaža na dve lokacije: kod autobuske stanice i na lokaciji u Međaju. Na ovaj način u centralnom delu grada imaćemo oko 300 novih parking mesta, što će u prvo vreme ublažiti ovaj gorući problem. Nastojimo da pri svakoj rekonstrukciji ulica i kod izgradnje novih objekata bude planirana i izgradnja nekoliko parking mesta. Znamo da to nije nešto epohalno, ali 10 po 10 novih mesta označiće mali korak ka rešenju problema – istakao je većnik za saobraćaj.
Šiljković najavljuje da će se početkom naredne godine raditi nova gradska Studija parkiranja (važeća je urađena 2008.) kojom će se tačno pokazati koja zona za parkiranje treba da bude u kom delu grada. Što se tiče cena parkiranja, podseća da one ovde nisu menjane još od 2010. godine, te da je sat parkiranja u prvoj zoni 35, a u drugoj 25 dinara, jeftinije nego u većini gradova. S tim što za sada nije u planu poskupljenje. Po njegovim rečima, nova Studija parkiranja pokazaće da li u nekim delovima grada treba povećati ili smanjiti tu cenu.
Većnik je pozvao Užičane da više koriste javni gradski i prigradski prevoz što će, kako je rekao, učiniti da na tesnim gradskim ulicama bude manje vozila. A ako već voze, onda da za parkiranje u centru češće koriste javnu garažu, u kojoj često ima nekoliko desetina slobodnih parking mesta.
Politika / Branko Pejović