Medicinska škola u poseti Zračku
Čačak – Tradicionalno i ove godine u ustanovi “Zračak” obeležen je Svetski dan osoba sa Daunovim sindromom.
Učenici Srednje medicinske škole iz Čačka, smer medicinska sestra – vaspitač (članovi Pedijatrijske sekcije), zajedno sa svojim nastavnicama Zoricom Gajić, Jasminom Jovanović, Oliverom Erić pripremili su prigodan program za korisnike Ustanove.
Učenice su izvele predstavu “Pinokio”, recitovale pesme -”Plavi čuperak”, ”Tiho noći”, ”Pesma o ženi “, ”Emina”. Zajedno sa korisnicima Ustanove otpevali su pesmu “Plava Ptica” i “ Ne rugaj se”, a potom su ostatak dana proveli družeći se uz muziku.
Korisnici ustanove “Zračak”, u znak zahvalnosti na današnjem druženju, drugarima iz Medicinske škole poklonili su ruže od papira koje su sami pravili.
Svetski dan osoba sa Daunovim sindromom ustanovljen je 2006. godine, a 21. mart simbolično je izabran za taj dan jer je u osnovi te bolesti prisutnost 3 umesto 2 hromozoma, na 21. hromozomskom paru.
Daunov sindrom je genetski poremećaj koji je dobio ime po doktoru Džon Lengdonu Daunu, koji ga je kao posebno stanje otkrio 1866. godine.
Način na koji je dete sa Daunovim sindromom prihvaćeno u porodičnom krugu, pozitivno utiče na razvoj komunikacije, usvajanje dnevnih životnih veština i uspešnije uklapanje u socijalno okruženje. Podrška šire društvene zajednice, neophodna je kako bi se ovakvom detetu omogućilo da socijalne interakcije ostvari i van porodičnog kruga.
Deca sa Daunovim sindromom mogu biti uključena u predškolske ustanove u okviru razvojne grupe za decu sa smetnjama u razvoju ili u redovne grupe uz odgovarajuća prilagođavanja i podršku defektologa.
Nekada su ova deca, kao i mališani sa intelektualnom ometenošću druge etiologije, pohađala nastavu isključivo u školama za decu sa smetnjama u razvoju. Danas postoji mogućnost da se uključe u vaspitno-obrazovni proces i u redovnim školama, ali samo ukoliko ona može da obezbedi potrebna prilagođavanja i odgovarajuću podršku. Bez navedenih preduslova, neće se razviti svi detetovi potencijali, a moguće je i javljanje negativnih posledica socio-emocionalne prirode.